رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

افزایش وزن چرا شش وعده غذا !!!!

امروزه بسیاری از پزشکان عقیده دارند که برای کنترل وزن و مبارزه با چاقی استفاده از شش وعده غذا در روز مناسب است .

کسانی که خواستار افزایش حجم عضلانی و کاهش چربی بدن میباشند علاوه بر تمرین ورزشی توصیه میشود که از مقدار حجم وعده های غذایی کم نمایند و بر تعداد آن و در فاصله های زمانی معین در طول روز بیفزایند .

اصول در اینگونه رژیم های غذایی بدین صورت است که , یک وعده ی حاوی پروتئین در زمانهای , حدود هر سه ساعت یکبار جهت حفظ سطح پروتئین خون و جلوگیری از تجزیه عضله مورد استفاده قرار گیرد .


برای خواندن کامل به ادامه مطلب بروید

دلیل این که میتوان گفت استفاده از وعده های غذایی بیشتر در حجم های کمتر بهتر میباشد , این است که فرد میتواند کالری بیشتری را دریافت کند ودر حین حال از افزایش چربی در بدن جلوگیری نماید . سیستم کار بدین صورت است که فردی که حجم بالایی از غذا را در یک وعده به بدن میرساند باعث افزلیش ترشح هورمون انسولین در بدن میگردد وهورمون انسولین این وظیفه را دارد که کالری مازاد دریافتی را به صورت چربی ذخیره نماید , حال اگر وعده غذایی حجم کمی داشته باشد باعث میگردد که این هورمون در بدن کمتر تولید گردد و این یعنی ذخیره چربی کمتر .

این نکته را نیز باید گفت که هورمون انسولین , یک هورمون آنابولیک است و باعث ریکاوری عضلات میشود ولی ترشح زیاد آن در بدن باعث افزایش ذخایر چربی میگردد .

در خوردن وعده های کم حجم لزومی ندارد که وعده غذایی به صورت جامد باشد , یک محلول پروتئینی نیز میتواند به عنوان یک وعده غذایی کم حجم در نظر گرفته شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد