رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

اهمیت کربوهیدرات برای افزایش وزن



در مورد کربوهیدرات ها باید این را دانست که مهمترین منبع سوخت وانرژی در بدن میباشند و محل ذخیره آنها در عضلات میباشد . زمانی که به مقدار کافی کربوهیدرات می خوریم عضلات پر از انرژی می شوند و بدن را ترغیب می کنند که از پروتئین برای ساختن بافت های عضلانی بهره بگیرند .

زمانی که نمی توانید کربوهیدرات لازم را به بدن برسانید ذخایر کربوهیدرات بدن خیلی سریع خالی    می شوند و باعث می شوید که بدن برای سوخت مورد نیاز خود پروتئین بسوزاند و بدین ترتیب پروتئین برای عضله سازی در دسترس نخواهد بود . کربوهیدرات ها همچنین موجب ترشح طبیعی هورمون انسولین می شوند که از آن به عنوان یکی از آنابولیک ترین هورمون ها برای ساختن بافت های عضلانی نام برده میشود .


برای خواندن کامل به ادامه مطلب بروید

انسولین یک هورمون چند منظوره است , که هم آمینواسیدها و هم گلوکز را که پایه ترین واحد کربوهیدرات ها است را به منظور تسهیل در ترمیم و ریکاوری به داخل عضلات   می فرستد . برای ساختن بدن عضلانی نیازمند این هستید که کربوهیدرات را به عنوان یک بخش مهم در رژیم غذایی در نظر بگیرید , بنابراین در برنامه غذایی روزانه تان درصدد رساندن 4 الی 6 گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلو از وزن بدن برآیید . برای مثال یک بدنساز با وزن 70 کیلو گرم چیزی حدود 280 الی 420 گرم کربوهیدرات نیاز دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد