رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

اهمیت فیبر و تقسیم بندی انها



فیبر های خوراکی در واقع بخش غیر قابل هضم غذاهای گیاهی هستند که از سیستم گوارش بدون تغییر عبور می کنند اما به علت کند کردن سرعت عبور غذا باعث افزایش احساس سیری و موجب کنترل وزن می شود و ریسک ابتلا به سرطان روده و دیابت را کاهش می دهند و افزایش سطح گلوکز خون در غذاهای حاوی فیبر بیشتر با سرعت کمتری صورت می گیرد که به نوبه خود منجر به کمتر شدن ترشح انسولین و ذخیره چربی می گردد .

 

تقسیم بندی فیبرها :

فیبر ها به دو نوع محلول و غیر محلول در آب تقسیم بندی می شوند . نوع اول در انحلال با آب به یک ژله نرم تبدیل می شوند و در حبوبات برخی میوه ها و سبزیجات یافت می شود و موجب کاهش سرعت عبور غذا از روده ها , جذب گلو کز و همچنین جذب کلسترول می شوند .


برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب بروید



اما فیبر های غیر محلول باعث حجیم شدن دفع و کنترل PH و اسیدیته روده ها و تنظیم حرکت روده ها می شوند و از یبوست جلو گیری می کنند و در پیشگیری و درمان چاقی و سرطان روده موثرند منابع فیبر های نامحلول دانه های کامل سبوس , پوست میوه ها و سبزیجات ریشه ای و برنج قهو ه ا می باشند . البته فیبر ها در تقسیم بندی به انواع قابل تخمیر در روده هم دسته بندی می شوند که اغلب فیبر های محلول را شامل می شود . مصرف فیبر برای بزرگسالان 20 تا 25 گرم در روز توصیه می شود برای کودکان سن به اضافه 5 گرم مناسب است . البته مصرف فیبر باعث کاهش جذب مواد معدنی و ویتامینها هم می شود که برای افراد سالم مشکل ساز نیست . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد