رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

اصول عضله سازی

خیلی از افراد مبتدی که کار با وزنه را آغاز میکنند ممکن است دچار سردگمی ناشی از راهنمایی های مختلف کتاب ها و مجلات گوناگون شوند چرا که در این رشته نظرات مختلف و ضد و نقیضی وجود دارد , اما باید این را دانست که اصول یکسان است و نظرات شخصی نمیتواند در آن خللی ایجاد نماید , فقط باید نظم و پشتکار داشت و در این راه صبور بود .

1 – تمرین عضلات

برای مبتدی ها بهتر است که در هفته بین 3 الی 4 جلسه تمرین با وزنه داشته باشند . تمرین با این شیوه این اجازه را به بدن میدهد تا فرصت استراحت و ریکاوری داشته باشد و عضلات رشد نمایند . اگر خیلی شدید و خیلی زیاد تمرین کنید ممکن است که به رشد عضلات لطمه وارد شود و به اصطلاح عضله بسوزد .

                                  



برای خواندن کامل به ادامه مطلب بروید



2 – نقش تغذیه

وقتی هدف عضله سازی است باید نقش تغذیه به عنوان سوخت و ساز لازم برای تمرین و ساخت عضله را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تلقی کرد . همه قهرمانان و نام آوران این رشته به تغذیه خود بسیار اهمیت میدهند تا همواره محیطی آنابولیک و عضله ساز را برای بدن خود فراهم سازند . برای عضله سازی و افزایش حجم تغذیه خود را ساده نگه داشته , به طوری که رژیم غذایی شامل 30 درصد پروتئین , 50 درصد کربوهیدرات و 20 درصد چربی ( ترجیحا از چربی های غیر اشباع و مفید ) باشد .

                                      

3 – نقش پروتئین

به طور متوسط بدنسازان از افراد عادی نیاز بیشتری به پروتئین دارند . برای عضله سازی روزانه احتیاج است که به ازای هر کیلو از وزن بدن و با توجه به خصوصیات فیزیولوژی و متابولیسمی هر فرد بین 2 الی 3 گرم پروتئین مصرف کرد .

اصلی ترین ماده غذایی برای عضله سازی پروتئین است , اما باید این مطلب را دانست که مصرف مقادیر زیلد پروتئین بدون مصرف کالری کافی باعث رشد عضلات نخواهد شد . در کنار پروتئین دریافتی باید مقادیر کربوهیدرات و چربی را برای بدن تامین کرد تا پروتئین دریافتی به عنوان منبع سوخت در بدن مورد استفاده قرار نگیرد .

4 – مصرف مکمل ها

این نکته مهم را باید دانست که اگر تغذیه ی کامل و صحیحی را داشته باشیم , واقعا نیازی به مصرف مکمل ها نیست و میتوان به راحتی عضله سازی کرد .

مصرف مکمل ها میتواند خیلی مفید باشد و همان طور که از اسم آنها معلوم است به عنوان مکمل و تکمیل کننده رژیم غذایی از آنها استفاده میشود . در هر  حال داشتن رژیم غذایی کامل مهمتر از هر چیز دیگری است .

5 – چربی بدن

هنگامی که چربی بدن در حد کم و نرمال است نگرانی از این بابت وجود ندارد , اما اگر مقداری عضله بدست آوردید و مقداری هم به چربی بدنتان اضافه شد و نگران چربی بدن شدید میتوانید از تمرینات هوازی ( مثل دویدن و پیاده روی سریع ) برای کاهش چربی بدن استفاده کرد .

6 - خواب کافی

بدن انسان در طول خواب شبانه است که فرصت ریکاوری و بازسازی خود را دارد , سعی نمایید یک خواب کامل بین 7 الی 9 ساعت را داشته باشید .در این زمان بدن انسان شروع به تولید هورمون های رشد و عضله ساز مینماید و عضلاتی که در اثر تمرین تخریب شده اند بازسازی و حجیم میشوند .

رشد عضلات سه ضلع دارد : تمرین , تغذیه و استراحت و زمانی شاهد رشد و پیشرفت خواهیم بود که همه آنها را با هم و در کنار هم قرار دهیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد