رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

نکته های طلایی در بدنسازی




1-تمرین بیشتر به معنای بهتر بودن نیست :

همیشه باید این را در نظر داشته باشید که حجم تمرین با میزان اثر گذاری آن تفاوت دارد و نباید آن را اشتباه بگیریم . شما میتوانید عضله های خود را در مدت کمتر از یک ساعت وادار به رشد نمایید و به هدف خود برسید . در روزی که در خود احساس قدرت وتوانایی لازم برای تمرین را نمیکنید سبک و در حد توان بدن تمرین نمایید .

زیاده روی در تمرین باعث خستگی عضله , آسیب دیدگی و تحلیل آن میگردد .

2 – اجرای فرم صحیح حرکت :

سعی کنید در ابتدای کار نحوه اجرای صحیح حرکت ها را با وزنه های سبک فرا بگیرید , سپس وزنه را تا حدی سنگین کنید که از شکل اجرای صحیح آن خارج نشوید .

3 - گرم و سرد کردن صحیح بدن :

قبل از شروع  تمرین , بدن را باید به طور صحیح گرم کرد به طوری که در حدود 10 الی 15 دقیقه تمرینات هوازی وکشش عضلات داشت تا جریان گردش خون در بدن افزایش یابد , سپس با وزنه های سبک عضله های هدف را تمرین میدهیم تا بدن به خوبی آماده یک تمرین پر شدت شود , بدین صورت بدن را از آسیب های احتمالی در امان خواهیم نگه داشت .

در حین تمرین میتوان به صورت عمیق نفس کشید و به صورت جرعه جرعه آب نوشید , بعد از تمرین نیز بدن را باید به طور کامل سرد نمود .

4 – برگشت به حالت اولیه ( ریکاوری ) :

هر گروه عضله ای که تمرین میدهید زمانی دوباره تمرین دهید که به طور کامل ریکاوری و آماده تمرین مجدد باشد .

تغذیه و خواب مناسب از مهمترین عوامل ریکاوری است . دوش گرفتن بعد از تمرین نیز میتواند برای ریکاوری بدن مناسب باشد .


برای خواندن کامل به ادامه مطلب بروید

5 – اهمیت نظم :

همیشه باید در تمرین نظم وجود داشته باشد , اگر نسبت به تمرین عضله ای علاقه ای ندارید باید این حس را در خود ایجاد کنید و باز هم در تمرین دادن آن تلاش نمایید .


6 – اهمیت صبر :

برای رسیدن به نتایج دلخواه باید صبور بود واگر نتایج دلخواه در مدت زمانی که مد نظر شماست حاصل نشد نباید دلسرد شد و پشتکار به خرج داد .

7 – تغذیه مهمترین اولویت :

نحوه تغذیه از نحوه تمرین مهمتر است بدلیل آنکه تمرین ساعت کمتری از وقت روزانه را نسبت به تغذیه میگیرد .

روزانه باید سه وعده اصلی و دو میان وعده داشت , یا اینکه شش وعده تغذیه داشت بدین صورت که از حجم وعده ها کاست و بر تعداد آنها اضافه نمود , این کار باعث افزایش سوخت وساز و کاهش چربی بدن میگردد .

با بهره گیری از مکمل ها , ویتامین ها و مینرالها ( مواد معدنی ) میتوان به نتایج بهتری دست یافت .افزایش وزن و عضله چیزی فراتر از پرخوری میباشد .

8 – اهمیت خواب :

خواب یکی از مهمترین فاکتورهای ریکاوری بدن است , به طور معمول برای یک ریکاوری مناسب چرت کوتاه روزانه و خواب کامل شبانه به مدت هشت ساعت ایده آل میباشد .

برای رسیدن به نتیجه بهتر میتوان قبل از خواب از پروتئین کازئین که در شیر موجود است استفاده نمود , این پروتئین به طور آهسته در خون تجزیه میشود وباعث جلوگیری از تحلیل عضله در خواب میگردد .

9 – داروها و استروئیدها :

نباید گذاشت داروها و استروئیدها ذهن شما را منحرف سازد , مهمترین ماموریت شما دستیابی به بدنی سالم , با نشاط و زیبا است و نباید وقت خود را در مورد سرعت و سادگی پیشرفت دیگران با داروها و استروئیدها تلف کنید .

10 – نگرش ساده :

در رژیم های غذایی و در تمرین همه چیز را ساده حفظ کنید , فقط باید به اصول پایبند بود .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد