رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

طریقه امتیاز و خطا دادن داور وسط

امتیاز ایپون:

داور وسط بعد از مته گفتن با رای اکثریت داوران گوشه با گفتن آکا(باند قرمز)یا شیرو (باند سفید)و نشان دادن نوع ضربه (دست یا پا)با کشیدن دست به بالا در طرفین سر در زاویه 150درجه کلمه( ایپون)را ادا میکند لازم به ذکر است دست علامت دهنده به صورت (شوتی اوچی)میباشد.

 

امتیاز وازاری:

داور وسط با گفتن مته با رای اکثریت داوران گوشه با گفتن آکا یا شیرو و نشان دادن نوع ضربه با دست به صورت افقی 90درجه اعلام (وازاری)مینمایدو در این حالت کف دست رو به زمین است.

 

هی که  واکه (مساوی):

بعد از خاتمه وقت قانونی داور وسط (هانتی)داده واگر رای اکثریت مساوی بود با گفتن( هی که وا که) ونشان دادن دست به صورت ضربدر به جلو (که دست راست روی دست چپ باشد)اعلام مساوی مینماید.

 

جی کان (تایم اوت):

با گذاشتن کف دست چپ روی انگشتان دست راست به وقت نگهدار اطلاع داده تا وقت را قطع نماید.

جوگای(خارج شدن از تاتمی):

داور وسط بعد از مته گفتن و با انگشت سبابه خود مبارزی را که از خط تاتمی بیرون رفته متوجه خارج شدن میکند و در مرحله اول یک تذکر میدهد.


برای خواندن کامل به ادامه مطلب بروید

 

خطای شیکاکو:

داور وسط با گفتن مته با رای اکثریت داوران گوشه با گفتن آکا یا شیرو وبا گفتن نوع خطا (هانسوکو شیکاکو)و با نشان دادن انگشت سبابه با دست کشیده به طرف صورت حریف خطا کننده اعلام رای کرده و مبارز را از مسابقه اخراج مینماید.

 

خطای جن تن :

 داور وسط با گفتن مته با رای اکثریت داوران گوشه با گفتن آکا یا شیرو وبا گفتن نوع خطا و با نشان دادن انگشت سبابه با دست کشیده به طرف قفسه سینه حریف خطا کننده در زاویه 90 درجه اعلام (هانسوکو جن تن )میدهد.

خطای چویی:

داور وسط با گفتن مته با رای اکثریت داوران گوشه با گفتن آکا یا شیرو وبا گفتن نوع خطا و با نشان دادن انگشت سبابه با دست کشیده به طرف زانوی خطا کننده در زاویه 45 درجه اعلام (هانسوکو چویی)میکند.

 

کی کو کو:

داور وسط با گفتن مته با رای اکثریت داوران گوشه با گفتن آکا یا شیرو وبا گفتن نوع خطا و با نشان دادن انگشت سبابه با دست کشیده به طرف زمین و انگشت پای  خطا کننده اعلام (هانسوکو کی کو کو)میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد