رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

چهار روغن سالم


4 روغن سالم



شاید خیلی از ما با شنیدن کلمه چربی احساس بدی پیدا کنیم و یاد بیماری‌های قلبی – عروقی و درد سرهای شان بیفتیم ولی باید گفت چیزی که همه درباره اش بد می گویند نوع خوب هم دارد ! آن دسته از چربی‌ها که برای بدن مضر هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را افزایش میدهند چربی‌های اشباع و ترانس هستند که باعث افزایش کلسترول بد خون ( LDL ) می‌شوند ولی چربی‌های خوب اشباع نشده اند و برای سلامتی و افزایش میزان کلسترول خوب خون (HDL ) لازم و ضروری هستند .

چربی‌ها همه جا هستند
چربی‌ها جزء جدانشدنی رژیم غذایی ما هستند و فرقی نمی‌کند که غذا خانگی باشد یا فست فود و کنسرو . زمانی که ما بیرون از منزل در رستوران غذا می‌خوریم یا مجبور می‌شویم کنسرو یا فست فود مصرف کنیم بر میزان چربی غذایی که وارد بدنمان می‌شودکنترل نداریم ولی زمانی که خود غذا می‌پزیم نوع چربی غذا را خودمان تعیین میکنیم .

روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن کتان ، روغن ماهی از روغن‌های سالمی هستند که میتوان از انها در پخت و پز استفاده کرد .


برای این 4 نوع باید به ادامه مطلب بروید


حتما بخوانید

 


 

روغن نارگیل
این روغن شگفت انگیز در کاهش وزن ، افزایش متابولیسم و سلامت قلب بسیار موثر است روغن نارگیل برای پخت و پز ایده آل است زیرا هنگام حرارت دیدن به سادگی اکسیده نمی‌شود و در نتیجه تمام مواد مغذی آن از بین نمی‌رود .
روغن زیتون
این روغن در رژیم های مدیترانه‌ای نقش کلیدی دارد و از ان می‌توان در پخت و پز و هم مستقیما ( در سالاد ) استفاده کرد روغن زیتون برای غذاهایی مناسب است که در دمای متعادل پخته می‌شوند و در دماهای بالا مناسب نیست چرا که اگر زیاد حرارت ببیند اکسیده می‌شود و همه خواص مفید ان از دست می‌رود .
روغن کتان
دانه کتان یکی از مواد غذایی است که سرشار از امگا – 3 می‌باشد این روغن در پایین آوردن کلسترول خون کاهش خطر ابتلا به سرشان و کنترل سطح قند خون نقش بسزایی دارد به گفته کارشناسان سه ماه پس از اولین مصرف روغن کتان باید آن را دور ریخت چون احتمال فاسد شدنش زیاد است .
روغن ماهی
این روغن به خاطر داشتن امگا – 3 فراوان معروف و شناخته شده است و باید بخشی از رژیم غذایی هر فرد باشد روغن ماهی علاوه بر حفظ سلامت مغز و قلب ، خاصیت ضد تورم نیز دارد و در سلامت پوست و مو هم بسیار مفید است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد