رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

اکسی متالون

اکسی متالون
TRADE NAME : Anadrol (Androlic)
Substance:oxymetholone
25-50 mg/tab

اکسی متالون یک استروئید خوراکی است اکسی با محبوس ساختن آب در بدن به سرعت باعث بزرگ تر به نظررسیدن عضلات میشود و مصرف کننده در زمان کوتاه بسیارزود حجیم م یشود در نتیجه اثربخشی اکسی بسیار سریع و بالاست وهمچنین خواص استروژنی آن هم خیلی بالاست ! بدن ورزشکار اصطلاحا با مصرف اکسی پف کرده و عضلات حجیم ولی صاف و بدون تفکیک به نظر می رسند از این رو اکسی در عضله سازی از نظر کیفی داروی خوبی نمی باشد .
ولی از لحاظ افزایش قدرت که در نتیجه افزایش آب و نمک ( الکترولیت ها )در بدن مثل سدیم و کلر و پتاسیم وغیره می باشد منحصر به فرد است . همچنین این افزایش الکترولیتها باعث می شود ورزشکاران در انجام تمرینات سخت کمتر دچار ضرب خوردگی و آسیب های بدنی بشود بدین جهت در ورزش های پاورلیفتینگ و وزنه بردار ی در اوزان سنگین وزن اکثرا از این دارو بهره می گیرند.
اکسی متالون با تاثیر واسط باعث افزایش گلبول های قرمز خون شده که در نتیجه میزان اکسیژن رسانی به عضلات را افزایش می دهد که این موضوع باعث افزایش کارایی و زمان انجام فعالیت ورزشی میگردد .
اکسی در واقع مثل پمپ آب عضلات را ب اد می کند و ورزشکاران که از آن بهره میبرند معمولا خوشحال اند که اینقدر سریع صاحب بدنی حجیم میگردند ولی به قیمت عوارض استروژنی خطرناک و بالا. گزارش شده که عوارض استروژنی بالا اکسی در دراز مدت علاوه بر عوامل مخرب باعث عوارض رفتاری و روحی نظیر " ورزش زدگی " نیز میگردد . زیرا ورزشکار با مصرف اکسی ازتعداد ست ها و روز های تمرین خسته نشده و گاهی بیش از ۶ روز مداوم به تمرینات میپردازد که در دراز مدت باعث ورزش زدگی میگردد.
اگر چه اکسی متالون یک داروی مناسب برای دوران آماده سازی برای مسابقات پرورش اندام نمی باشد و لیکن می تواند به استروئیدها دیگر در دوره های حجم برای رسیدن به حجم آرمانی و همچنین قدرت بیشتر کمک کند . از این رو از ١تا ۶ هفته نسبت به نیاز میتوان از آن استفاده کرد (نه نصف اکسی متالون ۵٠ به مدت یک سال! ) و سپس با آنتی استروژن های قوی و داروهای دپورتیک م شکلات و ضررهای مصرف این سم قوی را کاهش داد.
در مورد میزان مصرف اکسی عقاید متفاوتی وجود دارد ولی از نظر علمی بین ٠٫۵ تا ٢٫۵ میلی گرم به ازا هر پون وزن بدن می توان از این دارو استفاده کرد که مثلا برای یک ورزشکار ٨۵ کیلویی برابر ٩٣ تا ۴۶ میلی گرم در روز (٫۵ تا ٩ قرص در روز ) ولی مصرف ٣ تا قرص در روز که معادل ١۵٠ میلی گرم می باشد بیشتر از دوز مجاز است. اصولا برای حداکثراثر بخشی و حداقل خطر از دوز مصرفی ٠٫۵ تا ٠٫٨ میلی گرم به ازا هر پوند وزن بدن استفاده میگردد که کم خطر ترین و موثر ترین دوز مصرفی اکسی نام گرفته است.
توجه شود که اگر برای اولین بار است که از اکسی متالون استفاده میکنید توصیه میشود برای دوره اول در هر وزنی که ه ستید بیش از ۵٠ میلی گرم در روز (١ قرص در روز ) استفاده نکنید.بهتر است اکسی متالون را با وعده های غذایی صبحانه و عصرانه استفاده کرد و از ساعت ١٩ به بعد سعی کنید مصرف نکنید . علت آن بالا رفتن فشار خون پس از مصرف که در پیش اشاره شد
ورزشکاران بالای ١٠٠ کیلو گرم میتوانند دور مصرفی را تا سقف ١۵ میلی گرم در روز تنها به مدت ٣ هفته افزایش بدهند.
اکسی متالون نیز مثل سایر استروئیدهای خوراکی از شاخه داروهای آلفا الکیلت که این ترکیب سبب جلوگیری از شکسته شدن دارو توسط کبد درخون میگردد و این ترکیب بخاطر زهراگین بودن آن طولانی کردن دوره آن به مدت بیش از ۶ تا ٨ هفته صدمات شدید کبدی را به ارمغان می آورد و باعث به هم خوردن و تعادل آنزیم های کبدی شده و همچنین با سمی کردن کبد باعث ایجاد برخی تومورهای خوش خیم و بدخیمی کبدیو یرقان میگردد.
به علت عوارض آندروژنی بالا و زهراگین در اکسی متاولون استفاده همزمان ازآنتی استروژن برای کاهش عوارض فوق حتما توصیه میگردد احتباس آب در بدن کمک کرده که باعث می شود عضلات سفت تر و عضلانی تر به نظر رسیده و در افزایش قدرت بدنی نقش مهمی را ا یفا مینماید سردرد و سرگیجه و حالت تهوع از عوارض آنی مصرف اکسی می باشد و سایرعوارض خطرناک آندروژنیک و آسیب های کبدی از آثار بلند مدت مصرف این ترکیب است .
اگر چه می توان با اکسی و دکا یا سوستانون و غیره در مدت ۵ تا ٧ هفته حدود ٩ تا ١١ کیلو وزن اضافه کرد که البته در بهترین شرایط تغذیه و تمرین و استراحت میتوان انتظار داشت که ۶ تا ٩ کیلو عضله سازی در بدن صورت گرفته است و مابقی آب اضافی در بدن که با قطع دارو کم کم دفع می شود.
ولی این را بخاطر داشته باشید استفاده از اکسی و دیانابول اگرچه معجزه آسا هستند و لی به شدت سلامتی شما را به خطر خواهد انداخت پس قبل از خرید اوکسی بروید سراغ آنتی استروژن ها و آنتی آکنه ها و دارو های ضد ریزش مو و کمی هم فکرکنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد