رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

پدر کاراته ایران

فرهاد وارسته پدر کاراته ی ایران

در سال 1343 استاد فرهاد وارسته ورزش رزمی را به نام کان ذن وارد ایران نموده و کاراته را بنیان نهاد. اصولا در هر جامعه و اجتماعی پدیده نو و جدید با عکس العمل های متفاوت و مقاومت ناخواسته مواجه می گردد ، این مشکل برای تولد کاراته در ایران نیز وجود داشت چه از سوی سازمان تربیت بدنی و چه از سوی ورزشهای که بوی رزم از آن میامد مانند بوکس و کشتی که بوجود آمدن یک رقیب برای آنها غیر قابل قبول بود. به هرحال استاد وارسته عزم  را جزم نمود که بذر کاراته را در ایران بنشاند و به خوبی از عهده این کار برآمد.

  

 استاد وارسته با الهام از کاراته که به معنی دست خالی میباشد با دست خالی شروع نمود. ابتدا باید محلی برای تمرین جستجو می کرد. بدلیل رسمی نبودن ورزش کاراته مجبور بود تحت پوشش کار کند. به همین دلیل اولین محل تمرین رسمی در سالن بوکس مجموعه ورزشی شهید شیرودی (امجدیه سابق) بود و به سبب ناملایماتی که عرض شد از سال 43 تا سال 50 مجبور بود مانند خانه بدوشان هر از گاهی در یک سالن تمرین کند و در این مدت به ترتیب در سالن بوکس شهید شیرودی - سالن ژیمناستیک شهید شیرودی - سالن انجمن بانوان - سالن ورزشی لشکرگارد - سالن ورزشی دانشگاه تهران و بالاخره باشگاه پهلوی سابق که مخصوص پرسنل ارتش بود تمرین میکردند.

 از سال 50 به بعد کاراته توانست دوجو مخصوص خود را بنام آکادمی کاراته ایران تاسیس کند و بصورت خصوصی صاحب محل تمرین گردد در سال 1350 و پس از سالها تلاش و اجرای برنامه های نمایشی متعدد و شرکت تیم کاراته ایران به صورت باشگاهی در مسابقات جهانی 1972 پاریس ، سازمان تربیت بدنی ، کاراته را به رسمیت شناخت و فدراسیون این رشته ورزشی به ریاست استاد وارسته تاسیس شد.

 از سال 1350 تا 1357 شاگردان استاد وارسته به رهبری ایشان توانستند در سطح آسیا ، اروپا و جهان مقام های بسیاری را کسب نمایند که مهمترین آنها مقام سوم مبارزه تیمی در آسیا و جهان بود. استاد وارسته در زمانی که کاراته در ایران هنوز به رسمیت شناخته نشده بود در کنگره مسابقات جهانی 1972 در شهر پاریس با سخنرانی بسیار فنی و جذاب خود درباره کاراته و سبک کان ذن ریو کاراته دو ، توانست عنوان نایب رییس فدراسیون جهانی کاراته را کسب کند و مدت 8 سال در این سمت باقی بماند. استاد وارسته در آن کنگره مطالبی بیان کردن که در حال حاضر فدراسیون جهانی کاراته به آن رسیده و عمل می کند که دو نکته اساسی آن یکی دادن امتیاز بیشتر به ضربه پا و دومی هم محدود نکردن امتیازات در مبارزه بود.

 استاد وارسته در سال 1360 از ایران به فرانسه و سپس به کانادا عزیمت نمود و در هر دو کشور با تاسیس باشگاه و فعالیت های ورزشی کارنامه درخشانی بدست آوردند. شینان فرهاد وارسته بنیانگذار سبک کان ذن ریو را شینان می نامند. یعنی استاد بزرگ. شینان عنوانی است که در ورزش کاراته به بالاترین درجه مربیگری اعطا می کنند.

 شینان فرهاد وارسته مدرک دکترای سیاسی خود را از دانشگاه میشیگان امریکا در سال 1345 و لیسانس علوم پایه در رشته های فیزیک، شیمی و زیست شناسی را از دانشگاه جنوای سوئیس بدست آورد. تسلط کامل بر زبان های خارجی از جمله: فرانسوی، اسپانیایی و انگلیسی راه را برای ارتباطات بیشتر با کشورهای صاحب سبک در آن زمان در رشته کاراته هموار نمود و توانست موفقیت های به یاد ماندنی و تاریخی ای را برای میهن اسلامی عزیزمان به ارمغان آورد که خواندن بعضی از آنها خالی از لطف نیست.

بدست آوردن کمربند مشکی دان 1 در سال 1331

شرکت در مسابقات مختلف اعم از داخلی و بین مللی طی 15 سال و نائل آمدن به مدال طلا در تمامی مسابقات و کسب بیش از 50 مدال طلا و جوایز فراوان.

بنیانگذاری ورزش رزمی در ایران با رشته ی کاراته در سال 1345

مربی برتر کاراته در بین سال های 1345 تا 1347

موسس اولین باشگاه کاراته در ایران و موسس سازمان جهانی کان ذن ریو در سال 1347

مربی و مبارز برتر ارتش ایران در سال های 1346 و 1347

کسب کرسی نایب رئیسی اتحادیه جهانی سازمان های کاراته (w.u.k.o) در همایش جهانی کاراته در حین مسابقات قهرمانی جهان در سال 1351 – فرانسه

اولین رئیس فدراسیون کاراته ایران در سال 1351

کسب کمربند مشکی دان 8 در سال 1354 با عنوان هانشی( مربی شایان تقدیر)

در سال 2004 میلادی موفق به کسب کمربند مشکی دان 10 شد.

در سال 1354 در حین برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی جهان در لس آنجلس موفق به کسب بالاترین درجه داوری کاراته در آن زمان شد.

مسئول برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا در تهران و کسب یک عنوان اولی مجموع در یک رده و دو سکوی دومی در رده های بعدی کاراته ایران با وجود حضور 13 تیم قَدَر اروپایی با مربیگری او.

در سال 1360 در تهران مسابقات قهرمانی کشور به نام استاد فرهاد وارسته برگزار شد.

در سال 1361 به کشور فرانسه و سپس به کانادا عزیمت نموده و هم اینک سازمان جهانی کان ذن ریو در آنتاریو به رهبری استاد فرهاد وارسته به کار خود ادامه می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد